Címlap

Keresés

City-Port Címlap

Záhony Város Önkormányzata és konzorciumi partnerei 250 millió Ft-ot nyertek a „Humán szolgáltatások fejlesztése Záhonyban és térségében” című, EFOP-1.5.3-16-2017-00103 azonosító számú pályázaton, melynek célja a társadalmi felzárkózás elősegítése, a területi különbségek csökkentése, a humán közszolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása.

A pályázatot Záhony Város Önkormányzata-, mint konzorciumvezető nyújtotta be partnereivel, úgy, mint Eperjeske, Győröcske, Tiszabezdéd és Zsurk települések Önkormányzatai. A program megvalósítása kiterjed a humán közszolgáltatások terén jelentkező szakemberhiány csökkentésére, a hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztathatóságra való felkészítésére, a munkaerőpiacon való megjelenésük elősegítésére, a helyi kisközösségek társadalomszervező szerepének és az érintett települések megtartó képességének megerősítésére.

A projekt során az alábbi főbb intézkedések megvalósítása tervezett:

  • a projekt működését támogató infrastrukturális beruházás (átalakítás, felújítás)
  • a projekt megvalósítását segítő kis értékű eszközök beszerzése
  • a humán közszolgáltatás területén dolgozók részére szervezett képzések megvalósítása
  • a közszolgáltatások elérhetővé tételét, a helyi szolgáltatások továbbfejlesztését, a közigazgatás népszerűsítését célzó programok megvalósítása
  • közösségi rendezvények szervezése
  • egészségfejlesztő programok megvalósítása
  • fiatalok közösségépítését, generációs együttélést segítő programok megvalósítása
  • család- és gyermekjóléti szolgálatok prevenciós tevékenysége
  • a helyi közösségekben való szerepvállalásra felkészítő programok (közösségi munka, közösségfejlesztés, önkéntesség népszerűsítése) megvalósítása
  • humán közszolgáltatások szakember ellátottságának fejlesztése (létszámbővítés bértámogatás igénybevételével)
  • szakmai megvalósítást segítő szakemberek (munkaerő-piaci mentor, közösségszervező, egészségfejlesztő) alkalmazása
  • egyéni fejlesztési tervek készítése
  • a hátrányos helyzetű célcsoport részére szervezett képzések lebonyolítása
  • települési ösztöndíj rendszer kialakítása
  • egészségügyi szűrések (állapotfelmérés, diagnosztika és tanácsadás) megvalósítása

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

További információk:
Záhony Város Önkormányzata
4625 Záhony, Ady Endre út 35.
www.zahony.hu

LEZÁRULT ABÁDSZALÓK VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK ENERGETIKAI FEJLESZTÉSE

 

Abádszalók Város Önkormányzata 2017-2018-ban, a TOP-3.2.1-15-JN1-2016-000029 azonosító számú projekt keretében, 100%-os támogatás mellett, 48,5 millió Ft-ból több önkormányzati épület energetikai felújítását valósította meg. Megtörtént a Kovács Mihály Általános Iskola, a Hat Szín Virág Óvoda és Abádszalók Városi Önkormányzati Bölcsőde energetikai korszerűsítése.

 

A projekt keretében Abádszalók Város Önkormányzata tulajdonában lévő Kovács Mihály Általános Iskola, Hat Szín Virág Óvoda és Abádszalók Városi Önkormányzati Bölcsőde energetikai korszerűsítése valósult meg. A Kovács Mihály Általános Iskola tornacsarnok épületének lemez tetős fedésére 192 db napelem modul került felszerelésre a minél jobb villamos energia hozam elérése céljából. A Bölcsőde épületének cserép tetős fedésére 64 db napelem modul, míg az Óvoda épületére 32 db napelem modul került beépítésre.

 

A beruházás eredménye nem csak energetikai fejlesztés valósult meg, hanem jelentős költség megtakarítás is eredményezhető a jövőben. E mellett a környezet tudatosság erősítése is célunk, példát mutatva ezzel a lakosság és más önkormányzatok irányába.

 

További információk:
Abádszalók Város Önkormányzata
5241 Abádszalók, Deák Ferenc u. 12.
www.abadszalok.hu

Abádszalók és Tomajmonostora Önkormányzata az önkormányzati ASP rendszerhez keretrendszer és a szakrendszerek igénybevételével csatlakozott a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00556 azonosító számú projekt keretében, 7 millió Ft támogatásból.. Az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése megvalósult az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakoztatásával, az ASP Korm. rendelet alapján.

 

A projekt eredményeképpen az ASP Korm. rendeletben meghatározott határidőben megvalósult az önkormányzati ASP központhoz való csatlakozás. Az ASP Korm. rendeletben előírt technikai feltételeknek megfelelő, üzembe helyezett, működő hardver eszközök és hálózati infrastruktúra elemek kerültek beszerzésre, köztük 5-5 db számítógép és monitor, 12 db kártyaolvasó és 2 db nyomtató. Az új működésnek megfelelően átalakításra kerültek a hivatali folyamatok, ennek megfelelően a vonatkozó szabályzatok módosításra, a szakrendszeri adatbázisok megfelelő tisztításra kerültek. Lebonyolításra került az adatmigráció, valamint szolgáltatási szerződések megkötése. A fejlesztések eredményeképpen több célcsoport is részesül az ASP bevezetésének előnyeiből. A település lakosai számára egyszerűsödnek az ügyintézési folyamatok, rövidebbé válik az ügyek végrehajtási ideje. Az önkormányzati dolgozók számára jobb munkakörülmények valósulnak meg, a fejlettebb technológián alapuló rendszer bevezetése eredményesebbé teszi az ügyintézőket, csökken az adminisztrációs terhelésük.

 

További információk:

Abádszalók Város Önkormányzata
5241 Abádszalók, Deák Ferenc u. 12.
www.abadszalok.hu

 

A World-Transit Kft. 71,25 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a „Logisztikai szolgáltatásfejlesztéshez kapcsolódó infrastruktúra bővítés és eszközbeszerzés” című, GINOP-1.2.5- 15-2017-00011 azonosító számú pályázaton a logisztikai szolgáltatásfejlesztés fejlesztésére. A projekt 50%-os támogatás mellett valósult meg 2017 és 2018 júniusa között.

 

A World Transit Kft stratégiai célja a piaci helyzetének javítása, gazdaságban betöltött szerepének növelése és stabilizálása. Tekintettel arra, hogy a rendelkezésre álló erőforrásai elavultak, szükségessé vált azok korszerűsítése, modernizálása. Jelen beruházás keretében ezért beszerzésre került 2 db teleszkópos rakodógép, 1 db 3,5 tonna teherbírású, gázüzemű villás targonca, 1 db Big-Bag zsáktöltő berendezés és 1 db hozzá kapcsolódó elhordó szalag, melyekkel a rakománykezelés hatékonyságát és a gyorsabb árukezelés megvalósítására kerül sor. A rakodótér növelése és a rakodógépek biztonságos közlekedése érdekében a rakodásra váró közúti járművek ki- és berakodásához szükséges előkészületi munkák elvégzését az aszfaltozásra kerülő mintegy 5000 m 2 terület biztosítja. Mindezek megvalósítása a társaság számára lehetővé teszi, hogy erősítse és stabilizálja piaci helyzetét, az általa nyújtott szolgáltatások színvonala növekedjen.

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

 

További információk:

World-Transit Kft.
4644 Mándok, Jókai u. 19.
www.transitgroup.eu

 

A World-Transit Kft. 71,25 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a „Logisztikai szolgáltatásfejlesztéshez kapcsolódó infrastruktúra bővítés és eszközbeszerzés” című, GINOP-1.2.5- 15-2017-00011 azonosító számú pályázaton a logisztikai szolgáltatásfejlesztés fejlesztésére. A projekt 50%-os támogatás mellett valósul meg 2017 és 2018 júniusa között.

 

A World Transit Kft stratégiai célja a piaci helyzetének javítása, gazdaságban betöltött szerepének növelése és stabilizálása. Tekintettel arra, hogy a jelenleg rendelkezésre álló erőforrásai elavultak, szükségessé vált azok korszerűsítése, modernizálása. Jelen beruházás keretében ezért beszerzésre kerül 2 db teleszkópos rakodógép, 1 db 3,5 tonna teherbírású, gázüzemű villás targonca, 1 db Big-Bag zsáktöltő berendezés és 1 db hozzá kapcsolódó elhordó szalag, melyekkel a rakománykezelés hatékonyságát és a gyorsabb árukezelést kívánjuk megvalósítani. A rakodótér növelése és a rakodógépek biztonságos közlekedése érdekében a rakodásra váró közúti járművek ki- és berakodásához szükséges előkészületi munkák elvégzését az aszfaltozásra kerülő mintegy 5000 m 2 terület biztosítja a fejlesztés eredményeként. Mindezek megvalósítása a társaság számára lehetővé teszi, hogy erősítse és stabilizálja piaci helyzetét, az általa nyújtott szolgáltatások színvonala növekedjen.

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

 

További információk:

World-Transit Kft.
4644 Mándok, Jókai u. 19.
www.transitgroup.eu

 

A Transit-Speed Kft. 249,46 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a „Logisztikai szolgáltatásfejlesztéshez kapcsolódó infrastruktúra bővítés és eszköz beszerzés” című, GINOP-1.2.5- 15-2017-00001 azonosító számú pályázaton a logisztikai szolgáltatásfejlesztés fejlesztésére. A projekt 50%-os támogatás mellett valósul meg 2017. október 6 és 2018. szeptember 30. között.

 

A Transit-Speed Kft stratégiai célja a piaci részesedés növelése. A meglévő erőforrások megfelelőek ugyan a széleskörű logisztikai szolgáltatás nyújtására, azonban nem elegendőek a vevői igények teljes körű kielégítésére, ezért bővítésükre van szükség. Jelen beruházás keretében elsősorban a rakománykezelés hatékonyságát és a gyorsabb árukezelést szeretnénk megvalósítani, így többek között beszerzésre kerülne egy ömlesztett áruk kezelésére alkalmas szállítószalag rendszer, az ömlesztett áruk csomagolását elősegítő szalagos Big-Bag töltő, valamint 20-50 kg-os zsákoló mérlegrendszer. A rakodás teljes körű kiszolgálását teszi lehetővé a 3 db teleszkópos rakodógép, 1 db gumikerekes rakodógép, 3 db gázüzemű, 3,5 t teherbírású villástargonca, valamint a rakodóterület megfelelő aszfaltburkolattal történő ellátása. A partnerek számára a magas színvonalú, gyors és hatékony szolgáltatás mellett, kiemelt fontosságú a vagyonvédelem is, mely a digitális megfigyelő és rögzítő rendszer kiépítésével válna valóra. A projekt megvalósítását követően a cég versenyképessége nő úgy a kapacitás, mint a műszaki színvonalat tekintve.

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

 

További információk:

Transit-Speed Kft.
4625 Záhony, Rákóczi u. 16.
www.transitgroup.eu

 

A végéhez közeledik

 

A végéhez közeledik a Capricolors Kft. gyakornoki programja, amely a GINOP-5.2.4-16 - Gyakornoki program pályakezdők támogatására című felhívásnak köszönhetően összesen 8,38 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült.

 

A projekt célja, hogy javuljon a fiatalok gyakornoki képzésben való részvétele, képzettsége, szakmai gyakorlati ismeretei, munkatapasztalata, ezáltal munkaerő-piaci kilátásaik és foglalkoztatásuk. A projekt további célja a munkahelyteremtés elősegítésén túl az iskolai rendszerű képzésben, felnőttoktatásban vagy felnőttképzésben megszerzett szakképesítés hasznosulásának elősegítése, a fiatalok korai munkahelyi tapasztalathoz segítése, ezzel a későbbi foglalkoztathatóságuk növelése. A projekt indokoltsága, hogy a Kft. szükségesnek tartja a szakképzésből kilépő fiatalok elhelyezkedésének, munkatapasztalat szerzésének elősegítését támogatva a felsőfokú végzettséggel nem rendelkezők szakmai karrierjének, pályafutásának megerősítését. A projekt Nyíregyházán valósul meg, a befejezés várható ideje 2018 május hónap.

 

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg. A 8,38 millió forint európai uniós támogatás segítségével 3 fő gyakornok foglalkoztatása valósul meg, illetve a gyakornokok foglalkoztatásához kapcsolódó eszközbeszerzés is létrejöhetett a projekt keretében. A fejlesztés eredményeként egy versenyképesebb vállalkozás jött létre, amely mind infrastruktúrában mind pedig humán erőforrásban megerősödött.

 

További információ kérhető:
Karpacsev László
capricolorskft@gmail.com

 

Fegyvernek Város Önkormányzata 168.800.998 Ft-ot nyert a „Közintézmények Energetikai Fejlesztése Fegyvernek Városban” című, TOP-3.2.1-15-JN1-2016-00044 azonosító számú pályázaton, melynek keretében önkormányzati intézmények, a Polgármesteri hivatal, a Központi óvoda, valamint a Könyvtár épülete kerülnek fejlesztésre. A projekt megvalósulása jelentős költségmegtakarítást eredményez az önkormányzat számára, valamint jelentős mértékben nő az energia-megtakarítás is.

 

Fegyvernek Város Önkormányzata fontos küldetésének tartja a környezettudatos, energia-hatékony intézményfenntartást. Ennek érdekében számos beruházást hajtott már végre és szándékozik megvalósítani a jövőben is. Az Önkormányzat tulajdonában több olyan közintézmény áll jelenleg, amelyek fenntartása, üzemeltetése és rendeltetésszerű karbantartása nagy anyagi terhet ró az Önkormányzatra, technológiája elavult.

 

Jelen projekt keretében 3 épület fejlesztésére kerül sor: a Polgármesteri hivatal (Fegyvernek, Szent Erzsébet út 171.), a Központi óvoda (Fegyvernek, Szent Erzsébet út 144.), valamint a Könyvtár (Fegyvernek, Szent Erzsébet út 146.). Ezen épületek 50-100 éves múlttal rendelkeznek, így energiahatékonysági megújításuk indokolt. Mindhárom épület esetében megtörténik a homlokzat és a zárófödémek hőszigetelése, valamint a nyílászárók cseréje. A Polgármesteri hivatalra és az Óvodára napelemes rendszer is telepítésre kerül, továbbá az Óvoda és a Könyvtár épületek projektarányos akadálymentesítése is megvalósul.

 

A fejlesztés eredményeként jelentős energia- és költségmegtakarítás valósul meg: a primer energia-megtakarítás 305,1 MWh, azaz 1.099 GJ. A jelenlegi, évi átlagos 5.763 eFt-os földgázra és villamos energiára fordított költségek a fejlesztés eredményeként jelentős mértékben, 503 eFt-ra csökkennek. A megújuló energiafelhasználás 23,18 MWh-val, azaz 83,4 GJ-lal növekszik. A projekt 2017. október és 2018. november között valósul meg.

 

A beruházás szemléletformáló hatásaként említhető, hogy a napelemes rendszeralkamazásokkal egy ingatlan energiaigénye jelentős mértékben csökkenthető, amely a település lakosságának példaként is szolgálhat, ösztönözve őket a környezet- és energia-hatékony berendezések saját otthonaikba való beépítésére.

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

 

 

További információk:

Fegyvernek Város Önkormányzata
5231 Fegyvernek, Szent Erzsébet út 171.
www.fegyvernek.hu

A Markhot Ferenc Kórház 138.130.710 Ft-ot nyert a „Napelemes rendszerek telepítése a Markhot Ferenc Kórházban” című KEHOP-5.2.-11-16-2016-00086 azonosító számú pályázaton az intézmény fotovoltaikus rendszerének kialakítására. A projekt megvalósulása jelentős költségmegtakarítást eredményez a kórház számára, valamint jelentős mértékben csökken az intézmények által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége.

 

A Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézet fontos küldetésének tartja a szakrendelések, betegellátás színvonalas kiszolgálásán túl a környezettudatos, energiahatékony intézményfenntartást is. Ennek érdekében számos beruházást hajtott már végre és szándékozik megvalósítani a jövőben is. Jelen projekt keretén belül az egri Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézetben lapos tetőkre telepített fotovoltaikus rendszerek kerülnek kialakításra. A fejlesztés két megvalósítási helyszínt, ezen belül 4 épületet érint. Az Eger, Markhot út 1-3.helyszínen az alábbi 3 épület tetején történt fejlesztés: főépület (146 db, 60 cellás polykristályos, 260 Wp teljesítményű napelem modul, 1 db Fronius Symo 17,5-M inverter, 1 db Fronius Symo 15 inverter), műtő épület (414 db, 60 cellás polykristályos, 260 Wp teljesítményű napelem modul, 2 db Fronius Eco-25 inverter, 2 db Fronius Eco-27 inverter), hotel épület (211 db 60 cellás polykristályos, 260 Wp teljesítményű napelem modul, 1 db Fronius Eco-25 inverter, 1 db Fronius Eco-27 inverter). A másik megvalósítási helyszín a Heves, Fő út 13. alatt található hevesi járóbeteg-szakellátó, ahol 110 db, 60 cellás polykristályos, 260 Wp teljesítményű napelem modul, 1 db Fronius Eco- 25 inverter). A fejlesztés eredményeképp az intézmények által kibocsátott ÜHG jelentős mértékben csökken (éves szinten 216 tonnával), valamint az intézmények vásárolt villamos energia mennyisége csökken, ezáltal a kórház rezsi megtakarítást ér el.

 

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

 

További információ:

Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézet
3300 Eger, Széchenyi út 27-29.
Email: titkar@mfkh.hu
www.mfkh.hu